تحصیل در آمریکا

امروزه تحصیل درامریکا ، در تمام مقاطع آن به رویایی دست نیافتنی برای افراد تبدیل شده است و همه به دنبال راهی برای دستیابی به این هدف هستند. از میان دلایل متعددی که موجب گرایش افراد به تحصیل در آمریکا شده است میتوان به امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، امکانات آموزشی و رفاهی،کیفیت بالای زندگی ، نظام آموزشی و … اشاره کرد. فرد با دریافت پذیرش تحصیلی ویزای تحصیلی امریکا و در آمریکا درمقاطع مختلف میتواند آینده شغلی خود را تضمین نماید. در کشور امریکا بیش از 5000 کالج و دانشگاه وجود دارد و انتخاب مناسب از جهات مختلف دارای اهمیت می باشد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در آمریکا

سن شروع تحصیل در امریکا برای تمام افراد ازسن 6 سالگی است و فرد با گذراندن یک دوره 12 ساله، تحصیلات متوسطه خود را به پایان می رساند و پس از آن موفق به اخذ مدرک IB که همان دیپلم کشور آمریکا است، خواهد شد. سن ورود به دبیرستان های آمریکا 14 سالگی است و اگر فردی بخواهد از ایران برای تحصیل در دبیرستانهای آمریکا اقدام کند باید مقطع راهنمایی را با معدل بالاتر از 12 به پایان رسانده باشد. داشتن مدرک IB برای ادامه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های آمریکا برای افرادی که تحصیلات قبل از دانشگاه را در امریکا گذرانده اند الزامی است.
دروس تدریس شده در مدارس آمریکا در مقطع ابتدایی بیشتر حول محور ریاضیات، خواندن و نوشتن،هنر،علوم اجتماعی و ورزش است. ولی در مقطع دبیرستان در امریکا افراد می توانند بین دروس مختلف دست به انتخاب بزنند و با توجه به علاقه و استعداد خود دروس را انتخاب نمایند. سال تحصیلی از سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن به پایان می رسد. شایان ذکر است برخی مدارس خصوصی برای ترم بهار که شروع آن در ماه ژانویه است نیز پذیرش مینمایند ولی تعداد آنها بسیار محدود است و ظرفیت پذیرش نیز بسیار پایین است.

هزینه و شهریه ی تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا در این مقاطع تحصیلی با توجه به دولتی یا خصوصی بودن مدارس متفاوت است. بودجه مدارس دولتی آمریکا توسط مالیاتی که مردم هر ایالت پرداخت میکنند تامین می شود در نتیجه تحصیل در آنها فقط برای اشخاصی که در آن ایالت زندگی میکنند و مالیات پرداخت می نمایند رایگان است. در مدارس خصوصی امریکا نیز شهریه ها متفاوت است. فرد در عین حال اگر مدارس خصوصی شبانه روزی را انتخاب نماید،می تواند از بهترین امکانات زندگی نظیر خوابگاه،وعده های غذایی،سالن های ورزش،امکانات یادگیری زبان و … بهره مند شود. هزینه تحصیل و زندگی در دبیرستان ها خصوصی آمریکا در حدود 30 تا 40 هزار دلار در سال است.

Associate degree

تحصیل در آمریکا در این مقطع شامل دو سال تحصیلی است. برای اخذ این مدرک فرد یا باید یک دوره دو ساله در کالج را بگذراند و یا آنکه دو سال تحصیلی از یک دوره 4 ساله دانشگاهی را گذرانده باشد. فرد بنا به رشته مورد نظر میتواند در دوره های (Associate of Science degree=A.S.degree) و یا (Associate of Arts degree=A.S.degree) شرکت کند. بعد از این دوره به افراد مدرک کاردانی یا associate degree اعطا می شود. این دوره به صورتی طراحی شده است که فرد میتواند بعد از گذراندن آنها وارد بازار کار شود. ضمن اینکه،فرد با تحصیل در این مقطع این امکان را دارد دروس گذرانده خود در این دوره را به دوره کارشناسی منتقل کند.

تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی

بسیاری از افراد تمایل دارند در مقطع کارشناسی در امریکا تحصیل کنند و با این اقدام شانس خود را برای ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی و کار در امریکا افزایش دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در امریکا 4 سال است. اگر شما بخواهید برای پذیرش از دانشگاه های امریکا اقدام کنید باید مدرک دیپلم 12 ساله خود را اخذ کرده باشید و اگر هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نکرده اید این امکان را دارید که دوره پیش دانشگاهی خود را در آمریکا بگذرانید. برای تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا فرد نیاز به کسب نمره آیلس 5 یا 6 و یا نمره تافل مشابه دارد. فرد با گذراندن 4 سال تحصیلی معادل 8 ترم،میتواند مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های امریکا دریافت نماید. بسته به اینکه فرد در چه رشته ای تحصیل مینماید و چه واحدهای دروس تحصصی و اختیاری را گذرانده است مدرک ( Bachelor of Science=B.S) و یا Bachelor of Art=B.A)) به او اعطا می شود. دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع لیسانس اجازه کار به صورت 20 ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درامدی در حدود 12 تا 15 دلار کسب نمایند.

تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

از آنجا که درصد بسیار کمی از آمریکایی ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام مینمایند،فردی که در این مقطع تحصیل نماید شانس بالایی برای یافتن کار در کشور آمریکا دارد. برای تحصیل در امریکا در مقطع کارشناسی ارشد فرد نیاز به نمره آیلس 6.5 با بالا و یا نمره تافل مشابه دارد. ضمن انکه برای تحصیل در اکثر رشته ها،بسته به نوع رشته باید نمره GRE و GMAT قابل قبولی نیز ارائه نماید. گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا بنا به رشته یک تا سه سال به طول می انجامد. صورت اول دوره کوتاه تری را در بر میگیرد و فرد در آن تعدادی واحد درسی و یک پروژه را میگذراند. درکارشناسی ارشد تحقیقی دانشجو تعداد واحد کمتری را میگذراند و باید یک تز یا پایان نامه و یک مقاله ارائه نماید. میتوان گفت برای اشخاصی که میتوانند هزینه تحصیل خود را برای مدت کوتاه تری پرداخت نمایند کارشناسی ارشد حرفه ای بسیار مناسب است و فرد در مدت کوتاهی می تواند جذب بازار کار شود.
دانشجویان در زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اجازه کار به صورت 20 ساعت در هفته را دارا می باشند و میتوانند برای هر ساعت درآمدی در حدود 15 دلار کسب نمایند.

تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری

برای آنکه فرد بتواند در این مقطع از دانشگاه های آمریکا پذیرش دریافت کند باید دارای رزومه تحصیلی قوی باشد. منظور از رزومه قوی داشتن معدل بالای 16،مقاله های علمی پژوهشی،کار در مراکز پژوهشی،مدرک زبان و … است. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در امریکا 3 تا 5 سال است. دانشجویان در دوره دکتری بیشتر به تحقیق و پژوهش می پردازند و از آنجا که بودجه تحقیقاتی دانشگاه های آمریکا در این مقطع بسیار بالاست افراد با رزومه تحصیلی خوب شانس گرفتن بورسیه های تحصیلی را نیز دارا می باشند.
هزینه تحصیل در آمریکا چیزی در حدود 30 تا 35 هزار دلار در سال است و میزان هزینه زندگی،گرچه با توجه به شهر،ایالت و سبک زندگی فرد متغیر است ولی میتوان مبلغی در حدود 800 تا 1000 دلار را برای زندگی یک فرد در طول یکماه در آمریکا تعیین کرد.
مزایای تحصیل در آمریکا و مهاجرت به این کشور بسیار زیاد است. در عین حال نباید از ذکر این نکته که به علل متعدد ریسک دریافت ویزا از سفارت آمریکا بالاست،غافل ماند. حتما به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی مشورت لازم با کارشناسان و وکلای مجرب را در دستور کار خود قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در گلدن آکادمیک تماس برقرار نمایید .
تماس با ما
949-969-6000 (001)  949-910-6269 (001)

info@goldenacademic.com

فرم ارزیابی

خدمات شرکت
تمامی حقوق برای وبسایت Golden Academic محفوظ می باشد. 1396