رشته های تحصیلی کانادا که بیشترین متقاضی را به خود اختصاص دادند شامل :


هنر
هوانوردی و علوم هوایی
مردم شناسی‌
شیمی‌
آموزش
رشته علوم سیاسی یا روابط بین‌الملل 
اقتصاد
حسابداری
برنامه نویسی
پزشکی
دندان‌پزشکی
پرستاری علم بهداشت محیط زیست
روانشناسی
سیاست و اداره امور عمومی
خبرنگاری
موسیقی‌
اقیانوس نگاری
عکاسی
برنامه ریزی شهری

تحصیل در رشته هنر

در کانادا تحصیل در رشته هنر می‌تواند هر چیزی از یادگیری نگارگری و عکاسی تا طراحی تارنما یا دکوراسیون منزل را شامل شود.  مطالعات عمومی در هنر شامل اخذ واحدهای مختلفی از قبیل عکاسی، طراحی، حجاری، نجاری و غیره می‌شود. این واحدها عموماً طی دوره کارشناسی گذرانده می‌شوند. با این حال، همچنان که فردی ادامه تحصیل می‌دهد (برای مثال تحصیلات تکمیلی)، واحدهایی مربوط به مربوط به یک یا دو زمینه خاص تحصیلی (از قبیل طراحی کامپیوتری یا دکوراسیون داخلی) را می‌گذرانند.  گرچه غالب دوره های کارشناسی جهت فراگیری دوره های هنری مختلفی برگزار می‌شوند، اگر هنوز علاقمند به کسب مهارت خاصی (از جمله حجاری) هستید، دوره‌هایی وجود دارند که صرفاً به این زمینه های تحصیلی می‌پردازند.

تحصیل دررشته هوانوردی و علوم هوایی

تحصیل در کانادا در  رشته هوانوردی و علوم هوایی شامل آموزش پرواز و مطالعات دانشگاهی می شود. بیش از ۱۰۰ دانشکده در کانادا وجود دارد که مدارک هوانوردی و علوم هوایی ارائه می دهند که البته تقریباً نیمی از آن ها کمک مالی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. گرچه اغلب هوانوردی توأم با علوم هوایی تحصیل می شود، اما دانشجویان می توانند به تحصیل آن در ترکیب با سایر زمینه های هوانوردی بپردازند.تخصص ها و گرایش های علوم هوایی شامل مدیریت هوایی، کنترل ترافیک هوایی، حقوق هوایی، حمل و نقل هوایی، و مکانیک پرواز میشود .

تحصیل در رشته مردم شناسی

مردم شناسی مطالعه نوع بشر است که مطالعه فرهنگ انسان کهن و یا امروزی را در بر می گیرد اما به آن محدود نمی شود. تخصص ها و گرایش ها در مطالعات مردم شناختی شامل مردم شناسی فرهنگی، زیست شناختی، فیزیکی، و پزشکی می شود. هر یک از این گرایش ها بر جنبه متفاوتی از جمعیت و فرهنگ بشری در دوره زمانی خاص متمرکز است. دریافت مدرک در رشته مردم شناسی ملزم پژوهش قابل توجهی است که از مطالعه قبایل کوچک باستانی تا جوامع بزرگ و پیچیده امروزی متغیر است .

تحصیل در رشته شیمی

شیمی به مطالعه ساختار، ترکیب و ویژگی های مواد می پردازد. از آنجایی که شیمی علمی تجربی است، دانشجویان طراحی و اجرای تحقیقات برای درک دنیای فیزیکی را فرامی گیرند. شیمی بطور سنتی به چهار زمینه تقسیم شده است: آلی، غیرآلی، فیزیکی، و تجزیه. تخصص ها و گرایش ها در شیمی شامل شیمی تجزیه، شیمی نظری، شیمی دارویی، و شیمی محیط می شود. اخذ مدرک در رشته شیمی ملزم پژوهش قابل ملاحظه بر اساس مشاهده چگونگی فعل و انفعالات مواد و ترکیب آن ها می باشد.

تحصیل در رشته های آموزشی 

در کانادا تحصیل در رشته آموزش شامل موارد بسیاری از ایجاد مهارت لازم برای هر مدرس موفق تا مهارت های لازم جهت مدیریت یادگیری به منظور اداره روز به روز مدارس و برنامه های آموزشی می شود. آموزش زمینه تحصیلی میان رشته ای فوق العاده ای است و شامل گزینه های بسیاری جهت کسب تخصص و تمرکز بر زمینه ای خاص می باشد.

تحصیل در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل 

 علوم سیاسی به مطالعه ریشه، توسعه و عملکرد نظام‌های سیاسی و سیاست عمومی می‌پردازد. دانشمندان علوم سیاسی موضوعات گسترده ای از قبیل رابط بین‌الملل، نهادهای دولتی، و زندگی سیاسی، سیاست‌های محلی، و ساختار و عملکرد دولت را مورد پژوهش قرار می‌دهند. دوره های روابط بین‌الملل این مفاهیم را با یکدیگر تلفیق می کندو آن‌ها را در سطح جهانی و با تأکید منحصر بر سیاست خارجی و موضوعات بین فرهنگی اعمال می‌کند. هر دو مدرک این زمینه تحصیلی میان رشته ای تلقی می‌گردند و موضوعات مختلفی را در برنامه درسی شامل تاریخ، اقتصاد، نظریه، و دولت را در بر می‌گیرند

تحصیل در رشته اقتصاد

در کانادا اقتصاد به مطالعه تولید و توزیع کالاها و خدمات در رابطه با نیازها و خواست های جامعه می پردازد. دوره تحصیلی اقتصاد اصول و تئوری های منطق و فرمول های ریاضی را بکار می برد. رشته اقتصاد شامل مطالعه تئوری، سیاست و گرایش هایی است که بر افراد، تجارت ها و ملت ها تأثیر می گذارد. اقتصاد اغلب به دو گرایش خرد و کلان تقسیم می شود اما مطالعات در مقطع تحصیلات تکمیلی بیشتر بر پژوهش در زمینه سیاست های مالی جهانی و داخلی تمرکز می کند. مهارت در استفاده از نرم افزار تحلیل فنی در مقطع تحصیلات تکمیلی ضروری است.
عموما دانشجویان پزشکی کانادا تحصیلات خود را بعد از اخذ مدرک لیسانس در رشته ی دیگری که اغلب یکی از رشته های علوم پایه است، شروع می کنند. اما همه ی دانشکده های پزشکی کانادا برای پذیرش الزاما نیاز به مدرک لیسانس ندارند. برای مثال دانشکده های پزشکی کبک دانشجویان را بعد از دو سال تحصیل در دروه های دیپلم CEGEP که معادل با سال دوازدهم سایر استان ها به اضافه سال اول دانشگاه است، قبول می کنند. اکثر دانشکده های پزشکی غرب کانادا نیازمند حداقل 2 سال تحصیلات دانشگاهی و اکثر دانشگاه های انتاریو نیازمند حداقل 3 سال تحصیلات دانشگاهی هستند.

تحصیل در رشته پزشکی

پیشنهادهای پذیرش در هر دانشکده ی پزشکی عموما بر اساس اظهارنامه شخصی، شرح حال، سوابق دوره ی کارشناسی (GPA)، امتیاز تست پذیرش کالج پزشکی (MCAT) و مصاحبه ها ارائه می شوند. دانشکده های پزشکی کبک، دانشکده اتاوا (یک دانشگاه دو زبانی) و دانشکده نورثرن انتاریو نیاز به آزمون MCAT ندارند. زیرا MACT معادل فرانسوی ندارد. برخی از دانشکده های پزشکی همانند دانشگاه تورنتو و دانشگاه کوئین، از نمره ی MCAT به عنوان حدنصاب نمره استفاده می کنند متقاضیان با نمرات زیر نمره استاندارد ممکن است واجد شرایط پذیرش نباشند. دانشکده پزشکی دیگر همانند دانشگاه وسترن آنتاریو بیشتر به عملکرد بالا اولویت می دهند. دانشگاه مک مستر به طور اکید از بخش استدلال شفاهی آزمون MCAT برای تعیین واجد شرایط شدن برای مصاحبه و رتبه پذیرش استفاده می کند.

دروس پیش نیاز در مقطع پزشکی شامل :

بیولوژی با آزمایشگاه

شیمی عمومی با آزمایشگاه

شیمی آلی با آزمایشگاه

فیزیک با آزمایشگاه

انگلیسی

تحصیل در رشته دندان پزشکی

اولین مدرک کاری پزشکی در کانادا MD نام دارد. دوره رزیدنتی را Post-MD می نامند. امکان تحصیل در دوره پزشکی را  برای متقاضیان بین المللی جود دارد ولی با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کانادا ورود به رشته پزشکی کانادا دشوار میباشد. برای ورود به دوره پزشکی باید متقاضی دارای مدرک لیسانس یا معادل آن بوده و در آزمون پزشکی شرکت کند. لیسانس شیمی، لیسانس زیست ورشته های مرتبط.گذراندن آزمون (Medical College Admission Test) یا همان ( MCAT)که یکی ا ز پیش شرط های ورود به دوره پزشکی در کانادا خواهد بود.

ازمون MCAT شامل چهار بخش می باشد :

اصول بیولوژی و بیوشیمی سیستم های زنده

اصول شیمی و فیزیک سیستم های بیولوژی

اصول روانی، اجتماعی و بیولوژی رفتار

تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال

به طور کلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دوره لیسانس ۱ تا ۳ ساله را گذرانده باشد و هم چنین در آزمون ورودی دندانپزشکی در کانادا یا همان آزمون  Dental Aptitude Test DAT قبول شوند تا بتواند در یکی از دوره های (DMD) (Doctor of Dental Medicine) یا (DDS) (Doctor of Dental Surgery) وارد شوند. برای ورود به دوره فوق لیسانس دندانپزشکی در کانادا باید متقاضی دارای مدرک DDS یا DMD بوده و برای ورود به دوره دکتری دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دارای مستر دندانپزشکی باشد.

تحصیل در رشته پرستاری

نحوه پذیرش دوره لیسانس پرستاری در کانادا معمولا به شکل دوره های عادی بوده به جز اینکه در مقطع فوق لیسانس پرستاری درکانادا و دکتراری پرستاری در کانادا دانشگاه های هراستان از متقاضی میخواهند که پیش از ارائه درخواست پذیرش در دوره پرستاری، از انجمن پرستاری هر استان نامه تايیدیه در مورد مدرک تحصیلی خود دریافت کنند و یا عضو انجمن رجیستر شده پرستاران در کانادا شده باشد و ۱ تا ۲ سال سابقه کار داشته باشد. برخی از دانشگاه ها دوره های آمادگی پرستاری را نیز برگزار میکنند که به متقاضی این امکان را میدهد که دروس پیش نیاز را بگذراند. هم چنین، امکان ادامه تحصیل در دوره ی پرستاری در کالج های کانادا هم وجود دارد .

تحصیل دررشته بهداشت محیط زیست 

آموزش بهداشت محیط زیست یا علم محیط زیست شامل تجزیه و تحلیل فرآیندهای فیزیکی، زیستی و بهداشتی، به علاوه تهیه شیوه هایی به عنوان راه حل در ارتباط  با مسائل محیط زیست کنونی است. هر دو مدرک دانشگاهی یک برنامه آموزشی چند رشته ای، به علاوه دوره هایی که گرایش به آینده نگری در مورد  نحوه تاثیر محیط زیست بر دنیا در سالهای آتی دارد، ارائه می دهند

دوره کارشناسی در رشته های روانشناسی

دانشجویانی که در دوره کارشناسی روانشناسی تحصیل می‌کنند، لیسانس علوم انسانی (BA) یا علوم تجربی (BS)در رشته روانشناسی را دریافت می‌کنند. در هر دو نوع مدرک BAو BSدوره های جامع آکادمیک شامل الزامات تحصیلی آموزشی عمومی در علوم اجتماعی و علوم انسانی برای دوره BA و علوم سخت یا طبیعی برای دوره BSبرگزار می‌شود. نمونه ای از دروس مورد ارائه در دوره کارشناسی عبارت انداز روانشناسی اجتماعی، روانشناسی بین فرهنگی، الکل و مواد مخدر، روش‌های پژوهش کیفی، تحلیل‌های آماری، روانشناسی شناختی، و تربیت کودک.

تحصیل در رشته موسیقی

مدرک موسیقی گزینه ای تمام عیار برای آنهایی است که به موسیقی بیش از یک سرگرمی و تفریح علاقمند هستند. آموزش قوی موسیقی به دانشجویان فرصت می دهد تا مهارت های عملکرد خود را بهبود بخشیده و اصلاح کنند، به فن آوری مدرن موسیقی دست یابند، پس زمینه ای یکپارچه از موسیقی نظری و تاریخی کسب کنند و در کنسرت های عمومی و تکنوازی ها شرکت کنند. پذیرش در دوره موسیقی اغلب ملزم مصاحبه و آزمون هنری و یا حداقل ارائه فیلم/صدای ضبط شده ای از اجرای متقاضی است .

 تحصیل در رشته عکاسی

در کانادا دانشجویان علاقمند می توانند دردانشگاهها/کالج ها، کامیونیتی کالج ها، مدارس حرفه ای/فنی، و/یا مدارس بازرگانی خصوصی کانادا، در رشته عکاسی مدارک دانشگاهی یا گواهینامه کسب کنند. برنامه های عکاسی شامل آموزش در نورافکنی، ترکیب، نوردهی، میزان کردن، انتخاب فیلم، لنزها، فیلترها، فنون کار با دوربین، و استفاده از تجهیزات ویژه است .

ده شغلی که در کانادا بالاترین حقوق را دریافت می‌کنند عبارتند از:

دندان ‌پزشک

مهندس نفت

تحلیل‌گر امنیت داده‌ها

توسعه‌دهنده وب‌سایت و طراح تجربه کاربران سیستم

توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های موبایل

وکیل

حسابدار

پرستار

مدیریت امور اداری



جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در گلدن آکادمیک تماس برقرار نمایید .
تماس با ما
949-969-6000 (001)  949-910-6269 (001)

info@goldenacademic.com

فرم ارزیابی

خدمات شرکت
تمامی حقوق برای وبسایت Golden Academic محفوظ می باشد. 1396