شرایط ویزای همراه متقاضی دانشجویی

سالانه نزدیک به هزاران نفر دانشجوی بین المللی جهت تحصیلات عالی و دریافت مدارک معتبر از سراسر جهان به کانادا مهاجرت می کنند. سیاست های مهاجرتی کانادا این اجازه را به دانشجویان بین المللی می دهد تا همسر و فرزندان کوچکتر از سن قانونی خود را جهت کار یا تحصیل درکانادا به همراه خود بیاورند. بدین ترتیب کلیه اعضای خانواده نزدیک یک دانشجو می توانند از تجربه زندگی در کانادا بهره مند گردند.همسر و فرزندان متقاضی میتوانند مادامی که او مشغول به تحصیل است از یکی از روش های زیر او را در کانادا همراهی کنند.

ویزای توریستی کانادا یا همان Temporary Resident Visa

برای همراهان دانشجو که تا حداکثر۶ ماه بوده و امکان درخواست همزمان با متقاضی اصلی (دانشجو) را دارد. به این نوع ویزا TRV گفته میشود.اگر یکی از والدین دارای ویزای کار یا تحصیل کانادا باشد، فرزندان متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی نیازی به ارایه نامه قبولی ازمدارس را ندارند و میتوانند بدون آن درخواست ویزا کنند. درخواست ویزای توریستی برای همراه به طور همزمان با ویزای متتقاضی اصلی (دانشجو) امکان پذیر است.  

ویزای اجازه کار کانادا همراه یا همان OPEN WORK PERMIT

اگر شما در یکی از موسسات معتبر به صورت تمام وقت پذیرفته شده اید یا در حال تحصیل هستید همسر شما میتوانند برای ویزای کار یا همان OPEN WORK PERMIT اقدام کنند که به ایشان اجازه میدهد که به صورت تمام وقت و بدون دریافت مجوزدرکانادا کاریا تحصیل کنند. اگر از کشوری مسافرت میکنید که برای سفر به کانادا نیازی به TRV نداشته باشید میتوانید در فرودگاه برای ویزای اجازه کار همسرتان اقدام کنید. در غیر اینصورت میتوانید از ابتدا و همزمان با ویزای دانشجویی کانادا خود اقدام کرده یا پس از ورود دانشجو به کانادا اقدام صورت گیرد.
امکاناتی که در اختیار همراه دانشجو قررار میگیرد شامل :
همسر و یا شریک قانونی دانشجوی بین المللی می تواند برای اجازه کار آزاد درخواست دهد. دانشجو باید بصورت تمام وقت در یکی از موسسات زیر مشغول به تحصیل باشد:
موسسه پس از دبیرستان دولتی؛ یاموسسه پس از دبیرستان خصوصی که تحت قوانین و مقررات یکسانی با موسسات دولتی فعالیت نموده و نیمی از بودجه عملیاتی خود را از کمک های مالی دولت تامین نماید؛ یا موسسه خصوصی که مجاز به اعطای مدرک بر اساس قوانین استانی باشد.

رویه اقدام برای ویزای همراه کانادا

یک دانشجوی بین المللی می تواند وابستگان نزدیک خود را از دو طریق به کانادا بیاورد یک دانشجوی بین المللی می تواند وابستگان نزدیک خود را از دو طریق به کانادا بیاورد
یک راه ممکن برای دانشجو و افراد تحت تکفل او این است که بصورت همزمان تقاضای ویزای خود را ارائه نمایند. روش دیگر این است که دانشجو تا زمان دریافت ویزای تحصیلی منتظر بماند، و در آن هنگام برای وابستگان همراهش ارائه درخواست نماید. اطلاعات مربوط به تمام اعضای خانواده که همراه دانشجو به کانادا خواهند آمد، باید در زمان ارائه درخواست پذیرش تحصیلی آماده و فراهم گردد. به منظور دریافت تاییدیه پذیرش، دانشجو و اعضای خانواده او باید اثبات نمایند که بودجه کافی برای تامین مخارج خود در کانادا را دارند. به علاوه، ممکن است از متقاضیان خواسته شود تا تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و گواهی ترخیص کالا به پلیس ارائه دهند .
بسته به کشور محل تابعیت متقاضی، یک ویزای اقامت موقت (TVR) .نیز علاوه بر هر نوع مجوز تحصیلی یا شغلی مورد نیاز خواهد بود
همسر یا شریک زندگی متقاضی که قصد کار کردن در کانادا را دارد می تواند برای دریافت مجوز کار آزاد Open Work Permit قبل از ورود به کشور، یا به محض ورود به کانادا و یا بعد از ورود اقدام نماید. اغلب اوقات، فرزندان زیر سن قانونی که به کانادا می آیند سابقه ای به عنوان توریست خواهند داشت، حتی اگر در حال تحصیل در کانادا باشند. این بدان علت است که این فرزندان می توانند بدون نیاز به تامین مجوز تحصیلی در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی یا متوسطه تحصیل نمایند.

طول مدت ویزای تحصیلی مدرسه برای فرزندان 

اگر پدر یا مادر دارای ویزای کار یا تحصیل باشند معمولا ویزای فرزند تا آخر مهلت پاسپورت او یا به مدت طول مدت ویزای تحصیل یا کار پدر یا مادر خواهد بود. در صورتی که والدین ویزا تحصیل یا کار نداشته باشند معمولا ویزای تحصیل در مدرسه یک ساله میباشد که سال به سال قابل تمدید است.

ویزای تحصیل در مدرسه کانادا برای فرزندان 

در صورتی که آفیسر ویزای کانادا مطمئن شود که پیش بینی های لازم برای تحصیل فرزند شما در کانادا دیده شده و از قبل همه چیز برنامه ریزی شده است ویزای تحصیلی ایشان را صادر میکند. اگر آفیسر بر اساس مدارک و شواهد به این نتیجه برسد که مقدمات لازم برای تحصیل فرزندان در کانادا تدارک دیده نشده است با ویزای تحصیل در مدرسه آنها موافقت نخواهد کرد. همچنین جهت تحصیل فرزندان در مدارس کانادا و دریافت ویزای تحصیلی مدرسه در کانادا باید فرزند شما از نظر پزشکی سالم باشد و از نظر مالی هم والدین توان ساپورت ایشان را داشته باشید. اگر فرزند شما قصد تحصیل در استان کبک را دارد باید نامه CAQ داشته باشد.
اگر یکی از پدر یا مادر متقاضی ویزا کار یا ویزای تحصیل یا اقامت دائم یا پاسپورت کانادایی داشته باشند فرزندان آنها زمانی که در کانادا باشند میتوانند بدون داشتن استادی پریمت تحصیل کنند. فرزندانی که در خاک کانادا هستند الزامی به داشتن نامه پذیرش نیز ندارند.
فرزندانی که در خاک کانادا هستند برای تحصیل نیاز به استادی پریمت ندارند. برای همین میتوانند برای تمدید استادی پریمت درخواست دهند یا اینکه ویزای ویزیت خود را تمدید نمایند. البته آفیسر باید مطمین شود که مقدمات لازم برای تحصیل آنها فراهم میباشد و از نظر پزشکی و سلامت فرزند مشکلی ندارد.

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا متقاضی میبایست مدرک دیپلم با معدل حداقل 14 را داشته باشد در بعضی از دانشگاهها ارائه مدرک زبان الزامی میبباشد لازم به ذکر است دانشجویانی که مدرک زبان ندارند میبایست دوره های آموزشی زبان انگلیسی را در دانشگاه سپری کنند که ممکن است یک یا دو ترم زمان ببرد زیرا تحصیل درکانادا بدون مدرک زبان دانشجویان را با مشکل مواجه میسازد. پذیرش درمقطع لیسانس بستگی به سابقه تحصیلی و معدل متقاضی دارد. پذیرش لیسانس در تمامی رشته ها و دانشگاه های کانادا انجام می گیرد. دوره لیسانس در کانادا اگر تمام وقت باشد معمولا ۳ تا ۴ سال میباشد. برای پذیرش در مقطع لیسانس در کانادا متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر باشند. در برخی از استان ها متقاضی میتواند دوره پیش دانشگاهی را در کشور کانادا سپری کند که معمولا ۲ سال خواهد بود.

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس (Bachelor)

هزینه تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا در سال مبلغی حدود 12000 تا 18000 دلار میباشد که این مبلغ با توجه به دانشگاه متغییراست . در مقطع لیسانس ، دانشجویانی که معدل بالا دارند کمک هزینه تحصیلی بین 1500 تا 9000 دلار در سال رامیتوانند دریافت کنند.
در مقطع فوق لیسانس هزینه های تحصیل برای هرسال بیش از 8000 تا 12000 دلار میباشد که البته در این مقطع برای دانشجویان بین المللی و دانشجویانی که مدرک دانشگاهی کشورهایی غیر از آمریکا و کانادا را دارند گرفتن کمک هزینه تحصیلی و پرداخت هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بسیار مشکل است.

دوره پری مستر( پیش نیاز فوق لیسانس) در کانادا Pre-master

دوره پری مستر درکانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره مستر( کارشناسی ارشد ) را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره مستر پذیرفته نشده اند. برای برخی از رشته ها مانند حقوق، شرکت در دوره های پری مستر برای ادامه تحصیل در دوره فوق لیسانس بسیار رایج است. در گروه رشته های مهندسی نیز، برخی از دانشگاه ها برای ادمیشن دوره فوق لیسانس نیاز به نمره آزمون جی آر ای یا جی مت دارند، ولی با شرکت در دوره پری مستر و ارائه کارنامه آن، دانشگاه متقاضی را بدون مدرک جی آر ای یا جی مت می پذیرند. .پیش نیاز اخذ پذیرش پری مستر در کانادا داشتن مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴، داشتن مدرک آیلتس 5.5 میباشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ( Master )

دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های کانادا می بایست مدرک کارشناسی 4 ساله با معدل بالای 14 و توصیه نامه از اساتید مقطع لیسانس خود و مدرک زبان تافل یا آیلتس 6.5 را داشته باشند. در اکثر دانشگاه های کانادا به دانشجویان مقطع فوق لیسانس کمک هزینه تحصیلی داده نمیشود البته در برخی از دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشجو بعد از طی کردن سال اول تحصیلی یا در بعضی مواقع از همان سال اول به دانشجو کمک هزینه تحصیلی داده میشود. هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس بستگی به دانشگاهها و رشته تحصیلی دارد .

تحصیل در مقطع دکترا

دوره دکتری در کانادا ۳ تا ۵ سال طول میکشد. در دوره دکترای کانادا دانشجو باید یک پروژه را دنبال کند. بیشتر این پروژه ها توسط شرکت های بزرگ اسپانسر شده هستند و به همین دلیل بیشتر پروفسورها در دوره دکتری به دانشجویان فاند یا کمک تحصیلی اعطا میکنند. این فاند ها شهریه دانشجو را پوشش داده و در مواقعی مبلغی اضافه بر آن نیز به دانشجو داده میشود تا هزینه های زندگی او نیز پوشش داده شود. دوره دکتری در کانادا دارای کورس درسی نیز میباشد.
دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های کانادا دارند میبایست مدرک زبان آیلتس 6.5 را داشته باشند. سالانه به 1000 نفر از دانشجویان مقطع دکترا اقامت دائم کانادا داده می شود که می توانند در ارگان های دولتی کانادا مشغول به کار شوند به همین دلیل متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکترای کانادا بسیارند. دانشجویان در این مقطع میتوانند از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند و همچنین دانشجویان ابتدا میبایست جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترای کانادا محل تحصیل خود را انتخاب کنند در غیر این صورت در اغلب مواقع پرونده دانشجو توسط هیئت علمی دانشگاه رد میشود.
در کشور کانادا اغلب دانشگاه ها به صورت خصوصی میباشند و هزینه های تحصیل در کانادا با توجه به محل تحصیل متغیر میباشد که بالاترین هزینه ها مربوط به شهر اونتاریو و کمترین هزینه ها مربوط به شهر کبک میباشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در گلدن آکادمیک تماس برقرار نمایید .
تماس با ما
949-969-6000 (001)  949-910-6269 (001)

info@goldenacademic.com

فرم ارزیابی

خدمات شرکت
تمامی حقوق برای وبسایت Golden Academic محفوظ می باشد. 1396